Tři kroky k učícímu se mozku

Dr. Bruce Perry, neurovědec a průkopník v oblasti léčby traumatu vysvětluje, jak můžeme ve třech jednoduchých krocích pomáhat dětem zpracovávat emočně vypjaté situace, reflektovat je a učit se z nich.

1. Pomozme dítěti zvládnout a uklidnit jeho emoční reakci. (ZVLÁDNUTÍ EMOCE)

2. Nalaďme se na dítě, tvoříme tím mezi sebou důvěrný vztah. (PROPOJENÍ)

3. Podpořme dítě v reflexi, vyjádření a sebepoznávání. (REFLEXE)

Zaměříme-li se rovnou na „přemýšlecí“ část mozku (bod 3), dítě nebude schopni situaci reflektovat, protože je v emocích a odpojeno od ostatních. 

Tenhle obrázek jsem kdysi přeložila z AJ (bohužel už si nevzpomínám na původního autora), protože mi přišlo, že v něm je hezky, názorně a stručně zobrazená pomůcka, která se dá třeba vytisknout a šoupnout na ledničku, aby ji měl člověk pořád před sebou v těch nesčetných situacích, kdy ji potřebuje.

Když má dítě „záchvat vzteku”, což je ve skutečnosti něco dost jiného, jak jsem popisovala v jednom z videí na svém YouTube kanálu, chceme NĚCO udělat, chceme, aby to skončilo. To je v pořádku. Naše pocity jsou v pořádku. Není v pořádku ale dítě za jeho utrpení ještě trestat. Ničemu to nepomůže, naopak. A jako bonus to naruší náš vzájemný vztah.

Chcete-li detailnější tipy, co tedy s tím, mrkněte na ten můj YouTube kanál, najdete jich tam několik.

Kdybyste mě chtěli moc potěšit a dávalo vám smysl to, co dělám, pojďte na https://detijsoutakylidi.cz/podporit/ a staňte se patronem DJTL. Děkuju! Těším se na vás na besedách, jejich seznam najdete tady v připnutém příspěvku i u mě na webu.