Zažila jsem několik vztahů založených na donucování. Ať už evidentním, nebo skrytém. Počínaje vztahem s mojí matkou. Naučila jsem taky nutit, tlačit, manipulovat, vydírat. Kdo něco podobného nezná, nechť hodí kamenem. Považujeme za „normální” takové prostředí a takové vztahy, v jakých vyrůstáme. Osvojíme… Číst dále.
Moje děti se velmi pravděpodobně nenaučí, že:
– pravdu má ten, kdo má moc,
– život a učení jsou dvě různé věci,
– potřebují, aby je někdo známkoval,
– jejich hodnota závisí na očekávání někoho jiného a o tom, co si o nich kdo… Číst dále.
Cílem unschoolingu je vytvořit dětem takové prostředí, aby mohly být samy sebou a vyrůst v dospělé, kterými chtějí být. Vzdělá(vá)ní se prostě děje jako vedlejší efekt a je to něco úplně jiného, než to, co probíhá ve školách (nebo na současném distančním „vzdělávání”).… Číst dále.
Tak si představte, jak já jsem pitomá. Nejen, že jsem neuposlechla varování Dominika, který napsal výbornou knihu Dark Web: Sex, drogy a bitcoiny a nepřeskočila kapitolu o dětském pornu, ale ještě jsem si ji přečetla včera večer před spaním. Nespalo se mi vůbec… Číst dále.
abychom je naučili správnému chování a připravili je na život ve společnosti!
Před pár dny na hřišti asi dvouletý chlapeček strčil do Astrid a ona upadla. Jeho maminka, stojící do té doby opodál, se vydala na cestu naším směrem. Chlapeček se dal… Číst dále.
Absolvovali jsme moc fajn rozhovor s Jitkou z digitalnihyggiena.cz.
Z Jitčina blogu o tom, co jsme v rozhovoru probírali:
„Děti na internetu odchází ze světa, který my známe, do světa, který je neznámý, nevyvážený, svým způsobem neplnohodnotný. Světa, kde se vyskytuje i spoustu reklam…“ popisuje… Číst dále.
Ta otázka se opakuje znovu a znovu, na každé besedě a kdykoli se mnou chce někdo mluvit o tom, „jak ten unschooling s Lu děláme”.
Víkend jsme s Martinem a Astrid strávili na Hackers Congressu v Paralelní Polis, tedy mezi libertariány a anarchisty – lidmi, kteří prostě některé… Číst dále.
Regulovat dětem technologie, nebo ne? A když ne, co místo toho? Máme z technologií a jejich používání dětmi strach? Jak vnímáme řeči o závislosti na technologiích? Co nám dávají a berou počítačové hry? Mají technologie větší potenciál být závislostí, než jiné věci? Co se stane… Číst dále.
Matematika a unschooling. Jak to jde dohromady?
Napadlo mě občas přepadnout mého muže – matematika, teoretického fyzika, architekta a renesančního člověka a natočit něco z běžných rozhovorů, které spolu vedeme. Při procházce v chomutovské zoo vznikla tahle čtyřminutovka o tom, proč on matiku ve škole miloval a já… Číst dále.